Friday, 14 December 2012

Luahan Rasa ... ;'(

Bismillahirrahmanirrahim . Assalamua'alaikum wbt . Syukur ana masih lagi bernafas untuk hari ini .  Kesihatan pun baik-baik aja .. ;) Hari ini , nak meluahkan rasa je .. ntah tak tau kenapa rasa nak luah kat sini . Fikir jauh sangat hari ini .. rindu mama dan rindu arwah adik ana . ;'( .. kenapa ya .. rasa semacam je .. Tak suka .. tak suka .. dan tak suka .. ! Terfikir , kehidupan harian yang ana lalui sekarang ni .. Ye , kehidupan ana bertambah baik .. Alhamdulillah , dah tak macam dulu .. dulu rasa serabut dan stress all the time . but not now .. sejak berhijrah .. sejak dah makin belajar mendekatkan diri pada yang Maha Pencipta .. ana rasa kehidupan sekarang jauh .. jauh lebih baik .. Alhamdulillah . Cuma kadang - kadang masih terasa dengan masalah HATI . Ialah .. hati .. iman masih FRAGILE . Sungguh - sungguh mohon taubat usai solat . tapi masih lagi rasa tak kuat . Betul ! itu lah yang ana rasa sekarang ni . masih lagi hati tu tidak boleh lari dari fitnah dunia .. Allahu .. risau takut .. bercampur baur .. :'( pasti masih ada lagi yang tak kena ni .. Bukan senang nak melawan godaan nafsu ni .. benarlah seperti yang dikatakan Yang besar itu NAFSU , yang berat itu AMANAH , yang indah itu SOLAT dan yang dekat itu MATI . Terkadang ana sendiri terkalah dengan godaan nafsu nafsi ni .. :'( Wallahi asih jiddan . bila dah buat baru rasa menyesal sangat . Tapi betapa Allah tu sayangkan hambaNya . On the time Dia bagi natijah . :'( Takutnya , kalau apa yang sedang ana usahakan dan cuba jihadkan tidak dapat REDHA dari ya Rabb ... jika benar tidak ada redha .. sia - sia saje . :'( Tapi Allah itu maha pengampun .. Dia akan sentiasa mengampunkan dosa - dosa hambaNya . Dan pintu Taubat itu sentiasa terbuka luas .. sehinggalah dekatnya kiamat baru pintu itaubat tu akan tertutup rapat . :'( . Allah will make everything beautiful at the right place , at the right time for the best reason . Always have faith in Allah . Just Trust Allah . Nampaknya kene usaha gigih lagi ni .. uhh . en syaitan ni memang jahat tau ! suka sangat merasuk fikiran dan hati manusia ... dah la imam suam - suam kuku je ni . en syaitan .. nyah kau dari HATI , JIWA , MINDA aku ! huh ! iblis laknatullah ! .. Okeh .. fuh3 .. rasa lega sikit .. ok normi .. bak kata pepatah arab "man jadda wa jadda man zaro'a hasoda" .. mihmihmih ... ^^ ana tak nak apa yang sedang ana perjuangkan dalam diri ana ni . jadi sia - sia .. ana tak nak jadi manusia yang rugi .. ana nak jadi wanita solehah . nak jadi bidadari syurga .. Inshaallah .. :') uik . sedar tak sedar .. dah nak balik ni .. sedap je dok berbelog .. huhu .. encik boss .. sorry ya .. ana dok bebelog di waktu kerja .. huhu .. okeh sahabat nanti jumpa lagi ya .. salam ukhwah fillah abadan abada .. ana uhibbikum fillah ! .. salam alaik .. :')

Tuesday, 11 December 2012

Tazkirah Aurat Lagi ! .. Yeay ! .. :D



Bismillahirahmanirahim .. Assalamualaikum wbt .. Alhamdulillah , segala puji bagi Allah SWT selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad SAW . Syukur ke hadrat Illahi kita masih lagi bernafas untuk saat ini untuk tarikh yang cantik ini 12.12.12 .. :) dan ana .. dapat lagi berceloteh di entri ana ni .. ^^ .. Hari ini ana nak share lagi tentang Aurat .. Kita kan nak jadi si mawar berduri .. cantik di pandang tapi sukar di pegang .. Jom baca sikit .. manalah tahu kot-kot melekat sikit .. hihihi ... :D 


Menurut Imam Syafi'e, bagi lelaki ada dua keadaan.


1- Aurat sesama lelaki dan wanita mahramnya - dari pusat hingga lutut
2- ketika bersama wanita bukan mahramnya - seluruh tubuh

Aurat wanita.

1- sesama wanita muslim dan mahramnya - dari pusat hingga lutut
2- ketika bersama wanita bukan muslim - seluruh tubuh kecuali yang zahir ketika bekerja spti kepala, muka, leher, dari tapak tangan hingga ke siku dan dua tapak kakinya. selain dari itu, haram dibuka.

Aurat wanita dihadapan lelaki ajnabi bagi imam syafi'e juga ada dua qaul.

1- aurat di hadapan lelaki ajnabinya ialah seluruh tubuhnya tanpa ada sebarang kekecualian. ini adalah qaul yg paling solehah dalam mazhab syafi'e.
2- seluruh tubuh wanita itu kecuali muka dan tapak tangan. Tapi jika dia dedahkan muka dan tapak tangannya itu boleh dedahkan fitnah, maka diwajibkan ke atasnya tutup seluruh tubuh tanpa ada sebarang kekecualian.

*Ada sesetengah ulama' berpendapat dagu wanita itu juga aurat. Terdapat khilaf antara mereka, ada yang kata aurat dan ada yang kata tidak. Jadi nak lebih baik, daripada kita was-was lebih baik kita anggapnya aurat. Ada cara nak tentukan bahagian mana dekat dagu itu aurat.

"Letakkan dua jari kamu di bawah dagu. Yang di tutup dengan jari kamu itu bukan aurat, dan yang terbuka selepas jari itu adalah aurat" - Ustaz Don Daniyal

"Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani." (Surah Al-Ahzab:59)

“Aurat mukmin terhadap mukmin yang lain adalah haram.”
(Hadith Riwayat Aththahawi)

Balasan orang yang tak tutup aurat.

"Sesungguhnya sebilangan ahli neraka ialah wanita-wanita yang berpakaian tapi hakikatnya telanjang. Rambut mereka laksana goh-goh unta. Sungguh, mereka TIDAK AKAN MASUK SYURGA DAN TIDAK AKAN MENCIUM BAU SYURGA. "
( Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim)

Yang baik itu datangnya dari Allah S.W.T dan yang buruk itu datangnya dari kelemahan sy sendiri. Moga2 kita semua mendapat rahmat dan berkat dariNya sentiasa, insyaAllah.

wallahu'alam ^_^

Jom Baca Kisah Mustafa Kamal Ataturk ...


Mustafa Kamal Ataturk: Kematian Yang Menyeksakan

Tentu anda semua pernah mendengar nama dan kisah Mustafa Kamal Atatürk bukan? Bagi yang kurang mengetahui tentang kisah beliau, entri kali ini ingin menyelongkar kehidupan Mustafa Kamal Atatürk yang telah banyak merosakkan agama Islam.

Mustafa Kamal Ataturk 1881-10 November 1938 adalah pengasas Republik Turki . Beliau merupakan pegawai tentera, pemimpin revolusi, negarawan dan presiden Turki yang pertama.

Beliau adalah komander tentera yang berjaya dan berkhidmat sebagai panglima tentera semasa Pertempuran Gallipoli iaitu ketika Perang Dunia I. Angkatan tentera pimpinan beliau berjaya merampas kembali wilayah Anatolia dan Palestin . Ketika itu Empayar Ottoman / Uthmaniyah sedang dikoyak-koyak oleh Tentera Bersekutu. Mujurlah Mustafa Kamal telah memimpin pergerakan kebangsaan Turki menghadapi Perang Kemerdekaan Turki.

Beliau telah memindahkan ibu negara Turki dari Istanbul ke Angora yang kini dikenali sebagai Ankara.

Mustafa Kamal telah membentuk semula aspek kehidupan rakyat Turki agar sesuai dengan tuntutan semasa yang kemudian dipangil ideologi Kemalist. Ideologi ini bertujuan menyediakan Turki ke arah negara moden, demokratik dan negara sekular, positif dan bertindak rasional.

Beliau memerintah dari tahun 1918 hingga 1934. Beliau adalah seorang negarawan yang berkebolehan dalam bidang politik. Memeperkenalkan sistem politik sekularisme, beliau ‘berjaya’ meruntuhkan empayar Turki Uthmaniyyah. Mustafa Kamal Ataturk meninggal dunia pada tahun 1938 dan telah dikebumikan di sebuah makam di Ankara iaitu ibu negaranya.

Kematian Mustafa Kamal Atatürk

Di saat kematiannya, Allah telah datangkan beberapa penyakit kepada beliau sehingga beliau rasa terseksa dan tak dapat menanggung seksaan dan azab yang Allah berikan di dunia.

Antaranya ialah:

1. Didatangkan penyakit kulit hingga ke kaki di mana beliau merasa gatal-gatal seluruh badan.

2. Sakit jantung

3. Penyakit darah tinggi

4. Panas sepanjang masa, tidak pernah merasa sejuk sehingga terpaksa diarahkan kepada bomba untuk menyiram rumahnya 24jam. Pembantu-pembantunya juga diarahkan untuk meletak ketulan-ketulan ais di dalam selimut untuk menyejukkan beliau.

Maha suci Allah, buat macam mana pun rasa panas tak hilang-hilang. Oleh kerana tidak tahan dengan kepanasan yang ditanggung, beliau menjerit sehingga seluruh istana mendengar jeritan itu. Oleh kerana tidak tahan mendengar jeritan, mereka-mereka yang bertanggungjawab telah menghantar beliau ke tengah lautan dan diletakkan dalam bot dengan harapan beliau akan merasa sejuk.

Allah itu Maha Besar, panasnya tak juga hilang. Pada 26 september 1938, beliau pengsan selama 48 jam disebabkan terlalu panas lalu dia sedar selepas itu tetapi beliau hilang ingatan.

Pada 9 November 1938, beliau pengsan sekali lagi selama 36 jam dan akhirnya meninggal dunia. Sewaktu beliau meninggal, tidak seorang pun yang memandi, mengkafan dan sembahyangkan mayat beliau. Mayat ini diawetkan selama 9 hari 9 malam, sehingga adik perempuan beliau datang meminta ulama-ulama Turki memandikan, mengkafankan dan sembahyangkannya.

Tidak cukup dari itu, Allah tunjukkan lagi balasan azab ketika mayatnya di bawa ke tanah perkuburan. Bila mayatnya hendak ditanam, tanah tidak menerimanya (susah jenazahnya hendak masuk ke liang lahad). Disebabkan putus asa, mayatnya diawetkan sekali lagi dan dimasukkan ke alam muzium yang diberi nama EtnaGrafi di Ankara selama 15 tahun (sehingga tahun 1953).

Selepas 15 tahun mayatnya hendak ditanam semula, tapi Allah Maha Agung, bumi sekali lagi tak menerimanya. Habis ikhtiar, mayatnya dibawa pula ke satu bukit ditanam dalam satu binaan marmar beratnya 44 ton. Mayatnya ditanam di celah-celah batu marmar.

Kerosakan Yang Telah Dibuat Atarturk

Disebalik kematian beliau yang sungguh tragis itu, sebenarnya semasa hayatnya beliau telah melakukan pelbagai kerosakan terhadapa agama islam di Turki khususnya.

1. Membolehkan perempuan memakai tudung dengan syarat pakai skirt

2. Membolehkan lelaki memakai seluar panjang dengan syarat pakai tali leher dan topi (sesuai dengan kehendak barat)

3. Menyuruh wanita dan lelaki menari di khalayak ramai. Beliau sendiri pernah menari dengan seorang wanita di sebuah parti umum yang pertama di Ankara.

4. Beliau pernah menegaskan bahawa “negara tidak akan maju kalau rakyatnya tidak cenderung kepada pakaian moden”

5. Menggalakkan minum arak secara terbuka.

6. Mengarahkan Al-Quran dicetak dalam bahasa Turki

7. Menukar azan ke dalam bahasa Turki. Bahasa Turki sendiri diubah dengan membuang unsur-unsur Arab dan Parsi.

8. Mengambil arkitek-arkitek dari luar negara untuk memodenkan Turki. Hakikatnya mereka diarah mengukir patung-patung dan tugu-tugunya diseluruh bandar Turki.

9. Satu ucapan beliau di bandar Belikesir di mana beliau dengan terang-terangannya mengatakan bahawa agama harus dipisahkan dengan urusan harian dan perlu dihapuskan untuk kemajuan.

10. Agama Islam juga dibuang sebagai Agama Rasmi negara.

11. Menyerang Islam secara terbuka dan terang-terangan

12. Menggubal undang-undang perkahwinan berdaftar berdasarkan undang-undang barat.

13. Menukar Masjid Ayasophia kepada muzium, ada sesetengah masjid dijadikan gereja.

14. Menutup masjid serta melarang dari bersembahyang berjemaah.

15. Menghapuskan Kementerian Wakaf dan membiarkan anak-anak yatim dan fakir miskin.

16. Membatalkan undang-undang waris, faraid secara islam

17. Menghapus penggunaan kalendar Islam dan menukarkan huruf Arab kepada huruf Latin.

18. Mengganggap dirinya tuhan sama seperti firaun. Berlaku peristiwa apabila salah seorang askarnya ditanya “siapa tuhan dan dimana tuhan tinggal?” oleh kerana takut, askar tersebut menjawab ‘Kamal Atartuk adalah tuhan” beliau tersenyum dan bangga dengan jawapan yang diberikan oleh askar itu.

Perginya Khalifah Uthmaniyah terakhir yang tidak menjual walau seinci pun bumi Palestin walaupun telah ditawarkan berbilion dolar oleh pertubuhan Yahudi sedunia.

Begitulah Hayat hidup seorang pengkhianat agama, telah ditunjukkan kekuasan oleh Allah dan diberi pembalasan sebelum hari Akhirat lagi. Semoga kita dilindungi dari dari segala dugaan dan dilindungi dibawah rahmat Allah SWT.

Thursday, 6 December 2012

Doa Mohon Hidayah .. =')



Bismillahirahmanirrahim , Assalamua'alaikum wbt .. Salam Ukhuwah Fillah adihan , abadan-abada , InsyaAllah . Khaifa halukum sahabati ana semua .. Alhamdulillah .. Alhamdulillah .. Alhamdulillah .. segala puji bagi ALLAH SWT , selawat dan salam ke atas Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW . Syukur ke hadrat ILAHI kerana kita semua masih bernafas dan ana bersyukur sangat kerana kesihatan ana sudah semakin baik .. mungkin berkat doa keluarga , ehem2 en tunangan dan juga sahabat2 ana diluar sana .. mungkin ! .. :)

Hari ini .. ana nak kongsi satu doa .. yang ana sendiri sedang cuba amalkan .. walaupun agak susah nak hafal , tapi ana cuba juga .. bak kata dalam cerita korea tu (aja-aja figthing !) .. mihmihmih .. :D . Betul tak tipu pun .. ^^ .. ana nak sahabat ana pun cuba amalkan doa mohon HIDAYAH ni .. Inshaallah .. berkat usaha kita  tu Allah akan makbulkan .. Alah , tak pangjang mana pun .. tak ambil masa sejam pun nak baca .. sedikit sangat .. tapi doa yang sedikit itu lah .. kalau kita amal dan baca inshaallah akan dapat ganjaran yang besar .. Allahu .. Allahu .. Allahu .. :)

Okeh , ana tak mau celoteh banyak2 .. kat bawah ni ana sertakan doa untuk sahabat baca .. cuba amalkan ye .. ingat tau sahabat .. masa kita berdoa tu .. biarlah dengan rasa rendah dirinya kita memohon kepada Allah , agar doa kita tu dimakbulkan olehNya .. Inshaallah .. Akhir kata selamat beramal ! .. Salam Alaik .. ^^



BISMILLAHIROHMAANIIROHIM,
ALLAAHUMMA NAWWIR QALBII BINUURI HIDAYAATIKA KAMAA NAW-WARTAS SAMAAWATI WAL ARDLA ABADAN ABADAA BIRAHMATIKA YAA ARHAMAR RAAHIMIIN.

Ya ALLAH s.w.t, sinarilah hatiku dengan cahaya hidayahMU seperti ENGKAU menerangi bumi dan langit dengan rahmatMU ya ALLAH s.w.t yang maha kasih sayang.  


Wednesday, 5 December 2012

Jom Usha2 (tengok2) Baju Penganti Muslimah .. ^^

Bismillahirrahmanirrahim . Assalamualaikum wbt . Alhamdulillah , segala puji bagi ALLAH SWT , selawat dan salam ke atas Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW . Syukur ke hadrat ILAHI kerana kita semua masih bernafas hingga saat ini . Alhamdulillah bertemu lagi kita di entri yang tidak seberapa ini .. ^^ .. Hari ini ana tak berapa sihat .. dekat office pun ana banyak duduk diam je .. malas nak bercakap malas nak buat apa .. tetapi dalam hati tak berhenti2 berzikir berdoa .. mohon agar kesihatan ana bertambah baik .. Allahu . 

Okeh . ana tak nak buang masa , sebenarnya nak menaip ni pun rasa penat sangat .. nafas pun terhenti2 , macam nafas tak cukup pun ye .. Allahu Rabbi .. ini baru sakit yang sedikit .. ana sudah tak tertahan .. bagaimana kalau Allah beri sakit yang lebih lagi .. :'( .. Ok , ana bukan nak bercerita tentang sakit ana ni .. hihi .. tapi ana nak share something .. (eceh , cakap london pula) .. mihmihmih .. ^^ .. Nak tahu ape ? masa tengah lepak2 kat office ni .. ana saje la usha2 baju2 pengantin .. ohmaii .. baju pengantin zaman akhir zaman ni .. memang mengancam habis .. hihihi .. macam2 design .. macam2 warna .. pendek kata , macam2 ada .. usha .. punya usha .. ana rasa macam tidak bersesuaian untuk muslimah2 .. errrmmm .. pada bakal2 zauj sebelum nak  booking baju tu .. pastikan ye bakal2 zaujah ente pilih baju yang menutup aurat .. bukan membalut aurat .. sebab nanti .. bila tematrinya lafaz akad tu .. terus ente yang memikul dosa zaujah ente .. hihihi .. ente2 sekalian sanggup ke ? .. mesti la tak sanggup , kalau boleh biarlah perkahwinan itu berkat dan mendapat redha dari Allah .. InshaAllah , bahagia dunia akhirat .. ;")

Jom tengok contoh2 baju penganti yang zauj/zaujah yang menepati ciri2 islam .. cantik kan ?! ana pun nak macam diorang ni .. mihmihmih .. tak sabar nak sarung di badan sendiri .. amboi ! .. okeh , sehingga bertemu lagi ye .. diharap fillah sekalian sentiasa mendoakan kesihatan ana .. ye .. Jazakallahukhairankhatiran .. =')














Tuesday, 6 November 2012

Campaign Cover The Aurah ... ^^


Bismillahirahmanirahim...Assalamua'alaikum,Syukran...dapat lagi ana nak updates entri blog ana hari ini..walaupun ana terpaksa siapkan kerja ana..hihi..bukan pe,ana nak bercuti lama minggu depan..sebab itu ana kene siapkan kerja ana sebelum ana bercuti..asif jiddan ye bos ana yang baik hati...sebab ana terpaksa curi masa sedikit...^^

Hari ini ana nak berkongsi tentang kempen menutup aurat besar-besaran di KLCC hari minggu nanti...bagus,idea ini sangat-sangat bagus kerana..sebagai mujahidah untuk jihad mencari keRedhaan Allah,berjuang untuk menjadi si Mawar Berduri...untuk membentuk Akhlak,membetulkan nawaitu untuk menutup aurat dengan betul...berlandaskan syariat ISLAM yang sebenar-benarnya...Allahu...moga nawaitu para muslimah ini diRahmati dan diRedhai Allah Subhana Wataala...  :)

Syukuran Ya Rabb,..ada si mawar berduri...yang mendapat hidayah dan petunjuk untuk melaksanakan tugasan yang agak berat ini...untuk disampaikan dan dikongsikan bersama para hawa..yang semakin hari semakin jauh..cara kehidupan mereka sebagai kaum hawa..yang sepatutnya sedar...batas2 aurat..batas2 seorang hawa..ana juga salah seorang sebahagiaan dari mereka..yang pernah lalai,yang pernah ingkar dengan suruhannya..Allahurabbi..ana sungguh2 menyesal..tapi dengan adanya kempen seperti ini..moga lagi ramai yang mendapat kesedaran..InsyaAllah.. ;(

Oleh itu...ayuh para mujahidah,jom kita bagi sokongan..moga dakwah secara lisan ini terkesan dalam hati kita...moga dengan adanya kempen ini..pengetahuan kita tentang aurat lebih meluas..Jom-jom...kita pakat berubah..pakat-pakat menjaga aurat kita...

Wahai si hawa perhiasan dunia yang tercantik...ayuh kita sama-sama menegakkan agamaMU...Untuk berusaha bersama-sama mengajak sahabat-sahabat agar juga kembali mencari ketenangan yang abadi.Iaitu,..dengan cara,..kembali kepadaMU...Permudahkanlah urusanku...Bantulah hambaMU yang serba kekurangan dan hina ini...Jika aku mati,...matikan aku dalam keadaan beriman dan bertakwa kepadaMU...Matikan aku dalam keadaan menegakkan agamaMU...Amin Allahumma Amin...

Fadhilat Ayat 128-129 Surah at-Taubah


Assalamualaikum... 
Mari amalkan ayat ini setiap pagi dan petang. Banyak fadhilat nya :)

Laqad jaakum rasoolun min anfusikum AAazeezun AAalayhi ma AAanittum hareesun AAalaykum bialmumineena raoofun raheemun (At-Taubah : 128)

Sesungguhnya telah datang kepada kamu seorang Rasul dari golongan kamu sendiri (iaitu Nabi Muhammad Shallallahu ‘Alaihi Wasallam), yang menjadi sangat berat kepadanya sebarang kesusahan yang ditanggung oleh kamu, (dan) ia pula menumpahkan perasaan belas serta kasih sayangnya kepada orang-orang yang beriman.

Fain tawallaw faqul hasbiya Allahu la ilaha illa huwa AAalayhi tawakkaltu wahuwa rabbu alAAarshi alAAatheemi (At-Taubah : 129)

Kemudian jika mereka berpaling ingkar, maka katakanlah (wahai Muhammad): “Cukuplah bagiku Allah (yang menolong dan memeliharaku), tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, kepada-Nya aku berserah diri, dan Dia lah yang mempunyai ‘Arasy yang besar

Fadhilat Ayat 128-129 Surah at-Taubah

1. Ayat ini boleh memanjangkan usia dengan izin Allah jika dibaca secara berulang-ulang kali.

2. Jika dibaca tujuh kali setiap hari maka ia boleh memudahkan urusan dunia dan akhirat.

3. Jika dibaca pada pagi, ia boleh menjauhkan ancaman untuk hari itu, begitu juga jika dibaca pada waktu petang, boleh menghindarkan ancaman pada waktu malamnya. Insya-Allah.

4. Ayat ini juga boleh menambah keteguhan iman seseorang itu kepada Allah Subhanahu wa Ta’ala.

Kebiasaannya ayat ini disebut sebagai ayat “lakad ja akum”..

Monday, 5 November 2012

Pengalaman Ana Jejakan Kaki di Masjid Negara .. ^^

Assalamua'alaikum....
Bismillahirahmanirahim...Alhamdulillah,bersua lagi dalam laman maya ana ni..Syukur Ya Rabb ,kerna ana masih bernafas dan dapat berkongsi dengan sahabati apa2 saja ilmu yang ana dapat dan pengalaman yang ana lalui detik demi detik...Alhamdulillah,Alhamdulillah..Alhamdulillah... :)

Sahabat2 ana...ana excited nak kongsi pengalaman pertama ana ketika menjejakan kaki ana di Masjid Negara...Allahu,pengalaman yang cukup indah dan manis...selama 3 tahun ana berhijrah di Kuala Lumpur ni...ini lah pertama kalinya...sebelum ni,ana pernah pergi..tapi..MasyaAllah,ana masih lagi hidup dalam kehidupan yang jahil..Allahurabbi.. ;(

Pertama kali kaki ana melangkah masuk je dalam Masjid tu..Ya Allah ana terharu,kagum..ana dapat rasa ketenangan yang x pernah ana rasa...tenang...setenang air di kali....itu baru masjid negara,...kalau di Masjidil Haram ...Allahu ana tak dapat bayangkan apa pula perasaan ana ketika itu... :)

Unik,indah tenang dan cantik sangat..ana benar2 teruja!...InsyaAllah,ana akan kerap ke situ lagi...ana rasa tak puas nak solat kat situ...betul...ana rasa lain..lain sangat...mungkin sebab ana memang benar2 berhajat nak ke masjid tu...dan ana dapat rasa ana betul2 dapat solat dengan tenang...indah..itu perasaan yang indah..Alhamdulillah...Syukur Ya Rabb...

Sambil2 itu...ana sempat shoot beberapa gambar...jeng3..ni dia...^^





Thursday, 1 November 2012

Janji Allah Itu Benar LIhatlah Betapa Azabnya......


Bismillahirahmanirahim,

Assalamualaikum disini saya berkesempatan berkongsi artikal ini dengan sahabat2 mohon sahabat semua baca sampai habis..sumber dari blog dan kesahihan nya Wallahualam

Saya berjumpa fenomena menakutkan hari itu. Takkan saya lupakan selama-lamanya. Ia amat menakutkan dan membuatkan saya trauma beberapa ketika. Terngiang-ngiang ungkapan hamba yang menyesali dosa, “Alangkah, lebih baik sekiranya aku menjadi tanah.”

Seorang lelaki berwajah buruk berkulit hitam merangkak-rangkak dengan penuh seksa di lembah kotor itu. Bau hanyir menusuk ke hidung, dengan segera saya meutup hidung. Namun bau itu makin kuat. Lelaki buruk berwajah hitam legam, hingus meleleh di hidung mesipun sudah disapu berkali-kali, dan yang malangnya, ia telanjang bulat tanpa sebarang pakaian.

Ah, ia amat menjelekkan. Bukan hanya ia telanjang, bahkan lelaki yang lain, perempuan, mak nyah, pondan dan tomboi, semua bertelanjang dan sangat menjelekkan. Yang perempuan, air nanah meleleh keluar daripada kemaluan mereka. Yang lelaki, air kencing mereka berdarah dan berketul-ketul. Mereka membuang air kecil dengan penuh seksa dan meraung kepedihan.

Lelaki yang merangkak-rangkak itu dihidangkan makanan. Saya mengintai dari kejauhan. Aduh, hidangannya adalah najis lembu yang masih cair dan dihurungi lalat. Najis hitam itu bercampur dengan air kencing lembu yang kuning-kekuningan. Saya muntah dibuatnya. Lelaki itu mengambil najis lalu disuap ke mulutnya dengan lahap. Ia muntah, namun dimakan terus tanpa henti.

Seksanya, hanyirnya. Tiba-tiba suasana menjadi pegun. Terdengar suara yang penuh garau dan menakutkan, “Wahai manusia terkutuk, tahukah kamu neraka Hawiyah? Itulah neraka yang apinya menjulang-julang.”

Saya terpandang sepasang lelaki dengan perempuan. Si perempuan itu mengumpulkan nanah yang keluar daripada kemaluannya lalu diberikan kepada lelaki. Ia minum dengan rakus, kemudian muntah keluar. Yek, jelek sekali. Kemudian si lelaki bangun berdiri dan kencing sedangkan perempuan itu menadah mulutnya. Wek, saya muntah di situ juga.

“Wahai penzina yang berbangga dengan kemaluannya di dunia, rasakan kamu air nanah dan najis pasangan kamu. Apa yang kamu banggakan di dunia adalah kehinaan di akhirat.”

Sekumpulan manusia bertelanjang berhidung babi dihidangkan dua jenis makanan. Makakan yang baik dan makanan yang jelek. Namun mereka seolah-olah tidak nampak makanan yang baik itu. Mereka menerkam ke arah makanan jelek, yang dihurungi cacing dan lalat. Baunya seperti bau najis ayam. Ia busuk sekali. Mereka makan dengan lahap kemudian bergaduh sesama mereka.

“Wahai pemakan riba, kamu mengetahui bahawa riba merupakan kemurkaan di sisi Allah. Allah telah menyediakan ruang mencari rezeki yang baik untuk kamu namun kamu memilih riba.”

Saya ketakutan. Ya Allah, di alam manakah aku ini sebenarnya. Seketika, saya melihat kejauhan. Seorang yang kelihatan soleh. Wajahnya tampak kuat beribadat. Ia diperintahkan ke sebuah taman yang indah. Namun, baru sahaja ia melangkah, kakinya dipegang erat oleh seseorang.

“Ya Allah, janganlah Kamu masukkan ia ke dalam taman keindahan itu. Ia seorang berilmu, namun ia tidak menyampaikannya kepada kami. Ia seorang naqib, namun ia tidak pernah berusrah dengan kami. Ia seorang pemimpin, namun ia tidak pernah membimbing kami. Ia seorang kuat ibadah, namun tidak pernah menunjuki kami. Masukkan ia ke neraka Ya Allah.”

Saya terus menangis. Seorang naqib? Ya, saya seorang naqib. Apakah seorang naqib seperti saya, yang tidak melakukan usrah akan dicampakkan ke dalam lembah orang telanjang itu? Saya menggeletar ketakutan.

Saya melihat sekumpulan wanita. Mereka sedang mengerumuni satu hidangan. Saya mengintai jauh-jauh. Alangkah, mereka sedang meratah daging mayat manusia. Mereka melapah daging manusia itu hidup-hidup. Siapakah mereka itu Wahai Tuhan?

Saya tambah menggigil apabila melihat salah seorang daripada mereka. Itu adalah saudara saya. Ia seorang yang berbai’ah dengan perjuangan Islam dan mencintai perjuangan. Mengapa ia turut berada dalam kelompok terkutuk itu.

“Itulah kumpulan wanita yang suka mengumpat dan menyebarkan fitnah. Mereka memperjuangkan Islam. Namun dalam masa yang sama, mereka suka sekali menaburkan fitnah dan mengumpat.”

Satu suara menjelaskan kepada saya.

Ya Allah, saya mengerti. Ini kisah benar. Saya mendengar dari rakan saya sendiri. Apabila seorang muslimah berkenan dengan seorang muslimin, dan muslimah itu meminta bantuan daripada rakannya menjadi orang tengah. Malangnya, orang tengah itu bukannya menjalin ikatan bahkan menaburkan fitnah.

Ya Allah, saya berharap cerita ini bukannya mengumpat dan menaburkan fitnah, bukan juga menyebarkan keburukan orang lain.

Seorang ahli pejuang Islam, keluar berdua-duaan dengan muslimah yang turut pejuang Islam. Berpegangan tangan. Menunggang motosikal bersama-sama. Nah, kepada mereka kita ingatkan, Peluklah pasangan kamu itu di atas motor seerat-eratnya, namun harus kamu ingat, yang kamu peluk itulah yang akan menghirup nanah yang keluar dari kemaluan kamu.

Na’uzubillah, Ajirna minannar.

Saya keanehan. Mengapa seorang lelaki boleh mempercayai seorang perempuan yang sanggup menyerahkan tangan untuk dipegang, kulit untuk dibelai menjadi isterinya? Bolehkah perempuan itu dipercayai untuk menjadi ibu kepada anaknya?

“Darah haid,” saya berpaling ke belakang. Seorang tua bertongkat merapati saya. " Darah haid, apa maksud atuk"

Orang tua itu menunjukkan saya ke satu arah. Terbeliak mata saya melihatnya. Sekumpulan lelaki dihidangkan air berupa darah haid yang baru sahaja keluar daripada seorang perempuan.

“Darah haid itu adalah untuk orang yang memuja perempuan sehingga lalai daripada mengingati Allah,”

nauzubillah..moga dapat dijadikan iktibar utk kita semua..insyaAllah..wallahualam 

Tuesday, 30 October 2012

Tentang Seorang Ulamak Yang Saya Kagum....

Assalamua'laikum wbt...

Bismillahirahmanirrahim....Alhamdulillah,syukur pada yang maha Pencipta...kerana masih lagi memberi saya peluang untuk terus menjadi kalifah dimuka bumi ini...Syukran Ya Rabb... =)
Harini...saya berkesempatan nak updated blog...walaupun saya tengah sibuk bekerja...hihi...curi masa sikit bolehkan?....hikhikhik...saya sebenarnya tak sabar nak kongsi tentang artikal yang saya baru saja baca...kisah seorang ulamak mudah...yang berasal dari tanah rencong(Tanah Jawa)...bila saya baca saja kisah biodata beliau...saya cukup kagum dan cukup tertarik...dan saya menyimpan satu hasrat...saya jugak menginginkan anak seperti beliau...andaikata anak2 saya seperti beliau...MasyaAllah,pasti sayalah manusia yang paling bahagia kerna mempunyai anak seperti beliau...apa kata saya share disini mengenai tokoh ulamak muda ini...moga sahabat2 pun mengingini seorang bakal Zauj @ bakal anak2 kelak seperti beliau... =)




Seorang pemuda yang baru berumur 37 tahun tapi ilmunya sgt tinggi.MashaAllah

Habib Ali Zainal Abidin Al Hamid
A.1974-1992
Beliau dilahirkan pada hari Jumaat, 12 April 1974, selepas solat Jumaat di Bondowoso, Jawa Timur, Indonesia. Beliau anak ke-2 dari 6 adik-beradik (4 lelaki dan 2 perempuan). Beliau daripada keluarga sederhana yang hidup di sebuah perkampungan yang didiami oleh ramai para ulama' dan terdapat juga beberapa buah pondok pesantren di situ. Sewaktu membesar, beliau berguru dengan:
1. Ustadz Hasan Baharom
2. Ustadz Soleh Bal As'ad
3. Ustadz Abdul Hamid
4. Ustadz Soleh Bin Agil
5. Ustadz Ahmad Barakwan
6. Ustadz Husin Bin Abu Bakar
dan ramai lagi para asatizah. Beliau berguru dengan kesemuanya berbagai-bagai kitab dalam bidang agama.

B. 1993 – 1995

Pada usia beliau 21 tahun, dengan restu Ayahanda, Al Habib Abu Bakar bin Salim Al Hamid, dan Bonda, beliau pergi ke Hadhramaut, Yemen untuk meneruskan pengajian. Di Hadhramaut, beliau berguru dengan:
1. Al Habib Umar bin Hafidz (pemimpin Dar Al Mustafa)
2. Al Habib Ali Masyhur
3. Al Habib Salim As Syatiri
4. Al Habib Hasan As Syatiri
5. Al Habib Abdullah Bin Syihab
6. Al Habib Abdul Qadir Jailani Al Masyhur
7. Al Habib Abdullah bin Syeikh Al Idrus
8. Syeikh Fadal Ba Fadal
9. Al Habib Musa Al Kazim As Saqqaf
10. Syeikh Umar Husain Al Khatib
11. Syeikh Umar Abu Bakar Al Khatib
12. Al Habib Ali Abdul Rahman Al Jufri
Beliau juga adalah antara anak murid Al Habib Umar bin Hafidz yang pertama di Dar Al Mustafa. Bakat semulajadi beliau sebagai seorang pendakwah mula diasah oleh Al Habib Umar bin Hafidz.

C.1996 – 2001

Selepas pengajian beliau di Hadhramaut, Yemen, beliau pergi ke Mesir pula. Selama 5 tahun di Universiti Al Azhar, beliau terus berguru mendalami ilmu-ilmu agama dengan:
1. Dr. Abdul Badi' Abu Hashim
2. Dr. Saad Jawish
3. Dr. Ali Jum'ah
4. Dr. Muhammad Jibril
Di sini juga beliau, seiring dengan belajar, telah terus mengasah kemahiran berdakwah beliau dengan mengajar dan mendidik pelajar-pelajar dari pelbagai kaum dan bangsa.

D.2002 – SEKARANG

Setelah menerima ijazah (degree) dalam jurusan 'Islamic Legislation and Law' dari Universiti Al Azhar, beliau meneruskan kembara ilmunya di Universiti Islam Antarabangsa (UIA), Malaysia, dalam jurusan Al Quran dan Sunnah. Dalam tahun 2004, beliau bernikah dan sejak itu, beliau serta isteri telah dianugerahkan dengan 3 orang puteri.
Setelah selesai kuliahnya di peringkat sarjana (masters), beliau sekarang sedang giat berusaha menyempurnakan doktor falsafah (PhD) beliau dalam jurusan Al Quran dan Sunnah.

E. DARUL MURTADZA

Dalam tahun 2004, Al Habib Abdul Qadir Al Jufri, pengasas Darul Murtadza berpindah ke Kota Tinggi, Johor. Oleh kerana itu, Al Habib Abdul Qadir Al Jufri telah memohon Al Habib Ali Zaenal Abidin Al Hamid untuk mengambil alih. Alhamdulillah, sejak dari itu, Darul Murtadza telah berkembang dari awalnya sebagai pengajian di rumah Al Habib Ali Zaenal Abidin Al Hamid dengan jemaah 10 – 20 orang ke sekarang, di Surau Al Hidayah (AU3) dengan jemaah yang makin bertambah.
Latarbelakang pendidikan dan pembangunan diri Al Habib Ali Zaenal Abidin Al Hamid yang dinamik dan menyeluruh, diregukan dengan bakat semulajadi dan kemahiran berdakwah yang telah diasah dan dibentuk oleh guru-guru beliau, menjadikan beliau seorang pendidik dan pendakwah yang bukan sahaja dikenali dengan kehebatan beliau di medan ilmu dan dakwah, tetapi juga sama dikenali kerana akhlak dan adab beliau yang mulia.





Wednesday, 24 October 2012

Im a weirdoo~~

Bismillahirahmanirahim....

Assalamua'alaikum
I'm a human. Twentynine. Typically a normal person, but kinda weirdoo. Hopefully I'm a niqabis. One day insyaallah. I'd like to keep my secret by myself. Fake smile is my habits. Believe in Allah, and you'll never lost.

See this women in niqabis....Dont you think their are such a lovely angel from heaven???...InsyaALLAH one day...i cant wait for that moment...honestly seriously... =)







APA YANG TERJADI PADA TUBUH KITA SETELAH DIKUBURKAN ??


Mati itu PASTI....Hidup itu InsyaALLAH...

Assalamualaikum ya akhi wa ukhty.. :) Hari ni ana terbaca satu artikel di facebook. Artikel yang sangat bermanfaat.. Rugilah jika ia tidak disebarkan sebagai peringatan semua.. Oleh itu ana mengambil keputusan untuk letak dalam blog ini.. Moga kita sama2 mendapat manfaatnya insyaAllah..
Sesungguhnya mayat di dalam kubur akan melalui beberapa fasa perubahan. Berikut ini adalah fasa tersebut secara ringkas sejak malam pertama di alam kubur sehingga 25 tahun berikutnya.

Malam Pertama 
Setelah dikuburkan, pembusukan bermula pada daerah perut dan kemaluan. Subhanallah, perut dan kemaluan adalah dua hal terpenting yang anak cucu Adam saling bergulat dan menjaganya di dunia. Setelah itu, jasad akan mula berubah menjadi hijau kehitaman. Setelah berbagai solekan dan alat-alat kecantikan semasa hayat di dunia, setelah meninggal dunia manusia hanya akan memiliki satu warna sahaja.
Malam Kedua
Anggota-anggota tubuh yang lain seperti limpa, hati, paru-paru dan lambung akan mula membusuk.

Hari Ketiga
Anggota-anggota tubuh mula mengeluarkan bau yang busuk.

Setelah Seminggu
Wajah dan mata mula membengkak.

Setelah 10 hari
Tetap terjadi pembusukan pada pada anggota-anggota tubuh.

Setelah 2 Minggu
Rambut mulai gugur. Lalat hijau mulai mencium bau busuk dari jarak 5 km dan ulat-ulat pun mula menutupi seluruh tubuh.

Setelah 6 Bulan
Semua anggota telah tiada yang tinggal cuma tulang rangka sahaja.

Setelah 25 Tahun
Rangka tubuh ini akan berubah menjadi semacam biji, dan di dalam biji tersebut, anda akan menemukan satu tulang yang sangat kecil disebut ‘Ajbudz Dzanab’ (tulang ekor), dari tulang inilah kita akan dibangkitkan oleh ALLAH SWT pada hari kiamat.


Sahabat-sahabat yang dirahmati ALLAH, inilah tubuh yang selama ini kita jaga.
Inilah tubuh yang kita berbuat maksiat kepada ALLAH dengannya.
Oleh kerana itu, janganlah biarkan umur dan jasad kita dalam keadaan sia-sia janji ALLAH adalah benar.

Ya ALLAH, Dzat yang membolak-balikkan hati, tetapkanlah hati kami di atas agama-
MU. Ya ALLAH, jadikanlah kuburan kami sebagai satu taman dari taman-taman syurga dan jangan jadikan ianya sebagai satu lubang dari lubang-lubang api neraka.
Aaamiiin Ya Robbal Alamiiin.

Semoga bermanfaat bagi kita semua.


Monday, 22 October 2012

Jom Kita Berhijrah!

Assalamualaikum....

Bismillahirahmanirahim....Alhamdulillah jumpa lagi!.. =) ..okeh,saya nak share perkara berkaitan dengan menutup aurat dengan sempurna...yang menepati ciri2 wanita solehah.Okeh,sebelum itu saya nak awak2 semua wahai kaum Hawa...kenal diri saya ini dulu...Saya bukanlah seorang yang alim...saya juga seorang wanita biasa...yang sedang berusaha untuk mencari kesempurnaan,kebaikan dan keredhaan dari yang Maha Pencipta...Ingat ye...TIADA seorang manusia pun yang sempurna didunia ini...saya juga baru sahaja mendapat Hidayah dan Petunjuk dari Allah...saya tak baik...tapi saya cuba nak jadi baik...Allah suka orang2 yang ingin bertaubat dan orang2 yang ingin melakukan kebaikan..tak rugi kawan2...kita akan dapat ganjaran yang setimpalnya dengan apa yang kita buat...InsyaAllah kalau NIAT kita baik...NIAT kita ingin berubah/berhijrah kerana ALLAH...InsyaALLAH,ALLAH akan memberi dan membentang jalan yang luas untuk kita...dan segala urusan pun akan dipermudahkan... =)

Berbalik kepada pemakaian yang menutup aurat...saya nak kongsi tentang pengalaman saya...Dulunya,saya seorang yang free hair...saya suka pakai pakaian yang mendedahkan aurat..saya rasa selesa sangat saya rasa cantik sangat..saya suka bila kawan2 saya puji saya...cakap saya pandai berfesyen...baju yang saya pakai semua kena denga gaya saya...masa itu saya langsung tak fikir apa2...saya asyik dengan dunia saya...sampaikan saya pernah menceburkan diri dalam bidang lakonan...YA saya akui saya seorang yang mementingkan penampilan dan kecantikan...Tapi bila suatu hari saya sedar yang semua itu hanyalah duniawi semata2...Ya ALLAH saya rasa rugi sangat2...rugi sebab tayang body sana sini...tayang aurat saya sana sini...sedangkan kita ini wahai kaum hawa...kita adalah perhiasan yang indah....yang cantik...kita merupakan perhiasna dunia yang tercantik...KALAU kita menutup AURAT dengan sempurna....malah bukan saje didunia...di AKHIRAT nanti kita akan menjadi ketua bidadari...saya rasa hawa2 sekalian tahukan....perumpamaan bidadari tu apa...cantik,indah dan harum...malah bidadari itu lah yang akan menjadi peneman kepada zauj kita disana kelak...tidakkah kalian ingin menjadi ketua kepada para bidadari itu?..Oleh itu,dari sekaranglah kita kene menjaga aurat kita...latih diri kita menjadi wanita solehah... =)

Wahai Hawa...yang mana dah menutup aurat dan yang dah bertudung tu...Alhamdulillah,jagalah aurat kita sebaik2nya...semoga kita akan mendapat keredhaan yang kita cari...yang mana masih belum menjaga aurat tu..apa kata cubalah dekatkan diri...belajar2 kearah itu...tak rugi tau...bila kita dah dapat rasa hidup kita diredhai...segala apapun kita buat..berjalan dengan lancar dan sempurna..percayalah!...saya bercakap melalui pengalaman saya sendiri tau... ;)
Jom Hawa....kita menjaga Aurat kita...Allah suka pada orang yang sedar akan kesilapannya lalu bertaubat&tidak mengulangi kesilapannya itu lagi...Berusahalah jadi orang yang Allah suka...Jom kita berjihad menuju ke Syurga...InsyaAllah... =) ...sehingga berjumpa lagi...
Salam Alaik .....


Sunday, 21 October 2012

Hari Paling Best Dalam Hidup Saya .. ^^

Assalamualaikum Wbt ...
Bismillahirahmanirahim ... Syukur Alhamdulillah ,saya masih bernafas harini .. masih lagi boleh menikmati segala nikmat2 kehidupan ... :) dan saya dapat berkongsi hari paling best yang saya lalui hari minggu lepas...mesti tak sabarkan nak tahu apa!!!...hihi...sabar saya nak cerita la ni..okay,hari sabtu lepas...dari pagi saya dah mulakan aktiviti sihat tau...nak tahu apa?...saya pergi jogging dengan cik tunangan...mula2 nak pergi jogging dekat tasik perdana,tapi sampai je dekat sana...car park dah penuh...pusing punya pusing memang tak ada parking..so lokasi jogging yang dituju tasik titiwangsa.So bila dah sampai je...orang agak ramai,dalam hati saya (bagusnya orang malaysia ni,ramai juga yang buat aktiviti sihat..beriadah bersama keluarga) termasuklah saya dan cik tunangan..hihi.. :) 

Tapi,..nak tau tak..saya bukan jogging sangat pun...saya berjalan je dalam 3 pusingan tasik tu...itu pun saya dah berpeluh...itu belum jogging lagi tu...kalau jogging,alamat memang mandi peluh la jawabnya..hihi..Okay,selesai je aktiviti sihat tu..cik tunangan ajak saya pergi Pustaka Negara...wow!itu memang moment paling best!..dalam hati(eh2...silap dengar ke saya ni..dia ajak pergi library)tapi memang tak salah dengar...memang dia dah plan pun nak ajak saya pergi libraby...dalam hati lagi(dia ni...suka sangat buat suprise!..rasa nak lompat bintang pun ada tau..hihi)..dengan muka yang memang excited gila...saya cakap nak pergi!...memang dah lama saya nak pergi Pustaka Negara tu...cuma tak berkesempatan lagi dan tak ada siapa pun sudi nak temankan...saya bukan tak boleh pergi sendiri...boleh..tapi saya tak tahu nak masuk library tu camner...sebab apa yang saya dengar...kene jadi ahli dulu kene ada kad dulu baru boleh masuk...tapi rupa2nya tak pun...boleh pergi je..alahai,kalau la saya tahu...dari dulu lagi pergi..tak payah harap siapa2 temankan...tapi apa2 pun...terima kasih sangat pada en tunangan saya tu...sebab awal2 lagi dia dah pergi library tu..untuk pastikan jam berapa buka,level berapa ..pendek kata,dia dah survey pun..tenkiu2 sangat ABANG...sayang terharu sangat tau...tapi sayang tak de lah nak tunjuk sangat.... :)

Pustakaan Negara...nama pun dah cukup gah..apatah lagi isi dalamnya kan?...memang la sangat bestnya...bermacam2 buku ada...sampai saya nak rambang mata nih...rasa macam nak baca je semua buku...betul!saya memang suka sangat membaca...tak kiralah apa pun jenis bacaan...saya memang suka...Ya Allah...rasa nak berumah tangga je kat sana...macam tak nak balik..dalam hati(bestnya kalau suatu masa nanti rumah saya ada 1 ruangan khas untuk buat library macam ini)..siapa suka membaca?..kalau suka kalau minat...pergi la Pustaka Negara....mesti ada yang teruja macam saya..hihi.. :)

Okaylah...saya rasa cukuplah saya berkongsi hari yang palinggggg best tu...itu merupakan pengalaman yang tak dapat saya lupa dan saya akan abdikan dalam diari hidup saya...tempat yang paling best dekat Kuala Lumpur ini...nanti InsyaALLAH kalau diberi kesempatan lagi dan ALLAH masih pangjangkan umur saya...saya nak pergi lagi...saya nak bawa anak2 saya pergi membaca dekat sana...INSYAALLAH...ini saya letakkan gambar saya yang sedang kusyuk membaca...hihi...ASSALAMUALAIKUM WBT... =)

  Kusyuknye muka saya.... ^^

Friday, 19 October 2012

Kisah bau KASTURI dan ZINA.


Ada seorang pemuda yang menjual kain dari rumah ke rumah. Ia mempunyai susuk tubuh yang tegap dan rupa yang tampan.

Suatu hari ia lewat di jalan-jalan dan seorang wanita telah memanggilnya dan memintanya untuk masuk ke dalam rumah, apabila pemuda itu masuk ke dalam rumah maka wanita itu terus mengunci pintu. Terkejut dengan perbuatan wanita tersebut, pemuda itu mengingatkanya dengan Allah dan azab yang pedih..

Tapi sia-sia.. Amarah wanita itu se
makin bertambah. Wanita itu menyatakan betapa ia ingin melepaskan perasaan rindu dendamnya yang terpendam sejak sekian lama terhadap lelaki tersebut.

Wanita itu berkata pada pemuda penjual kain: “Jika anda tidak melakukan apa yang aku perintahkan pada kamu nescaya aku akan menjerit minta tolong. Aku akan beritahu kepada semua orang bahawa kamu menceroboh masuk dan memaksa ku melakukan perkara sumbang. Sudah tentu orang akan mempercayai kata-kataku ini.”

Melihat sikap wanita itu yang nekad. Pemuda itu menyuruhnya pergi bersiap-siap dan ia minta izin untuk masuk ke bilik air dengan alasan kononya ia juga ingin mempersiapkan diri. Apabila masuk ke bilik air, tubuh pemuda itu dengan sendiri rasa gementar daripada rasa takut dan jatuh dalam lumpur dosa dan tiba-tiba timbul dalam fikirannya satu jalan keluar.

Pemuda itu pun buang air besar dan ia lumurkan seluruh badan dengan najisnya sendiri. Sambil menangis ia berkata: “Daripada aku terjerumus dalam najis dosa dan kemurkaan Allah maka lebih baik aku lumurkan diriku dengan najis dunia yang busuk ini.”

Apabila pemuda itu keluar dari bilik mandi, ia dapati wanita itu sudah menunggunya. Ia melihat sendiri betapa terperanjatnya wanita itu dan wanita itu merasa sangat merasa jijik dengan keadaannya. Lalu wanita itu menjerit marah dan menyuruh pemuda itu keluar dari rumahnya dengan segera.

Lepaslah si pemuda dari dugaan yang amat berat. Dalam perjalanan pulang ia terdengar azan berkumandang.Ia terus balik ke rumah membersihkan diri. Dan dengan perasaan malu dengan bauan yang tak enak pada tubuhnya ia terus melangkahkan kakinya ke masjid.

Setelah selesai solat, pemuda itu menjadi panik apabila semua mata para jemaah tertumpu ke arahnya. Dalam keadaan tersipu-sipu ia mohon maaf. Apabila ia ingin beredar, jemaah masjid mengerumuninya dan bertanya kepadanya dari mana ia mendapat bauan yang sangat wangi itu. Semua ahli jemaah dapat mencium bauan kasturi yang semerbak harumannya..
Dikatakan bahawa bauan itu kekal dalam diri pemuda itu sampai akhir ajalnya. Ia di kenali dengan panggilan Abu Bakar “Al Miski” bermaksud Pemuda Kasturi..

Ingatlah, apabila seseorang melakukan zina ia terjerumus dalam najis dosa yang amat jijik di sisi Allah. Tapi sebelum itu, apabila hatimu tergerak untuk melakukan zina, ia sudah terlebih dahulu terpalit noda walaupun kamu tidak melakukannya. Itulah zina hati namanya. ^_^