Friday, 14 December 2012

Luahan Rasa ... ;'(

Bismillahirrahmanirrahim . Assalamua'alaikum wbt . Syukur ana masih lagi bernafas untuk hari ini .  Kesihatan pun baik-baik aja .. ;) Hari ini , nak meluahkan rasa je .. ntah tak tau kenapa rasa nak luah kat sini . Fikir jauh sangat hari ini .. rindu mama dan rindu arwah adik ana . ;'( .. kenapa ya .. rasa semacam je .. Tak suka .. tak suka .. dan tak suka .. ! Terfikir , kehidupan harian yang ana lalui sekarang ni .. Ye , kehidupan ana bertambah baik .. Alhamdulillah , dah tak macam dulu .. dulu rasa serabut dan stress all the time . but not now .. sejak berhijrah .. sejak dah makin belajar mendekatkan diri pada yang Maha Pencipta .. ana rasa kehidupan sekarang jauh .. jauh lebih baik .. Alhamdulillah . Cuma kadang - kadang masih terasa dengan masalah HATI . Ialah .. hati .. iman masih FRAGILE . Sungguh - sungguh mohon taubat usai solat . tapi masih lagi rasa tak kuat . Betul ! itu lah yang ana rasa sekarang ni . masih lagi hati tu tidak boleh lari dari fitnah dunia .. Allahu .. risau takut .. bercampur baur .. :'( pasti masih ada lagi yang tak kena ni .. Bukan senang nak melawan godaan nafsu ni .. benarlah seperti yang dikatakan Yang besar itu NAFSU , yang berat itu AMANAH , yang indah itu SOLAT dan yang dekat itu MATI . Terkadang ana sendiri terkalah dengan godaan nafsu nafsi ni .. :'( Wallahi asih jiddan . bila dah buat baru rasa menyesal sangat . Tapi betapa Allah tu sayangkan hambaNya . On the time Dia bagi natijah . :'( Takutnya , kalau apa yang sedang ana usahakan dan cuba jihadkan tidak dapat REDHA dari ya Rabb ... jika benar tidak ada redha .. sia - sia saje . :'( Tapi Allah itu maha pengampun .. Dia akan sentiasa mengampunkan dosa - dosa hambaNya . Dan pintu Taubat itu sentiasa terbuka luas .. sehinggalah dekatnya kiamat baru pintu itaubat tu akan tertutup rapat . :'( . Allah will make everything beautiful at the right place , at the right time for the best reason . Always have faith in Allah . Just Trust Allah . Nampaknya kene usaha gigih lagi ni .. uhh . en syaitan ni memang jahat tau ! suka sangat merasuk fikiran dan hati manusia ... dah la imam suam - suam kuku je ni . en syaitan .. nyah kau dari HATI , JIWA , MINDA aku ! huh ! iblis laknatullah ! .. Okeh .. fuh3 .. rasa lega sikit .. ok normi .. bak kata pepatah arab "man jadda wa jadda man zaro'a hasoda" .. mihmihmih ... ^^ ana tak nak apa yang sedang ana perjuangkan dalam diri ana ni . jadi sia - sia .. ana tak nak jadi manusia yang rugi .. ana nak jadi wanita solehah . nak jadi bidadari syurga .. Inshaallah .. :') uik . sedar tak sedar .. dah nak balik ni .. sedap je dok berbelog .. huhu .. encik boss .. sorry ya .. ana dok bebelog di waktu kerja .. huhu .. okeh sahabat nanti jumpa lagi ya .. salam ukhwah fillah abadan abada .. ana uhibbikum fillah ! .. salam alaik .. :')

No comments:

Post a Comment