Sunday 21 October 2012

Hari Paling Best Dalam Hidup Saya .. ^^

Assalamualaikum Wbt ...
Bismillahirahmanirahim ... Syukur Alhamdulillah ,saya masih bernafas harini .. masih lagi boleh menikmati segala nikmat2 kehidupan ... :) dan saya dapat berkongsi hari paling best yang saya lalui hari minggu lepas...mesti tak sabarkan nak tahu apa!!!...hihi...sabar saya nak cerita la ni..okay,hari sabtu lepas...dari pagi saya dah mulakan aktiviti sihat tau...nak tahu apa?...saya pergi jogging dengan cik tunangan...mula2 nak pergi jogging dekat tasik perdana,tapi sampai je dekat sana...car park dah penuh...pusing punya pusing memang tak ada parking..so lokasi jogging yang dituju tasik titiwangsa.So bila dah sampai je...orang agak ramai,dalam hati saya (bagusnya orang malaysia ni,ramai juga yang buat aktiviti sihat..beriadah bersama keluarga) termasuklah saya dan cik tunangan..hihi.. :) 

Tapi,..nak tau tak..saya bukan jogging sangat pun...saya berjalan je dalam 3 pusingan tasik tu...itu pun saya dah berpeluh...itu belum jogging lagi tu...kalau jogging,alamat memang mandi peluh la jawabnya..hihi..Okay,selesai je aktiviti sihat tu..cik tunangan ajak saya pergi Pustaka Negara...wow!itu memang moment paling best!..dalam hati(eh2...silap dengar ke saya ni..dia ajak pergi library)tapi memang tak salah dengar...memang dia dah plan pun nak ajak saya pergi libraby...dalam hati lagi(dia ni...suka sangat buat suprise!..rasa nak lompat bintang pun ada tau..hihi)..dengan muka yang memang excited gila...saya cakap nak pergi!...memang dah lama saya nak pergi Pustaka Negara tu...cuma tak berkesempatan lagi dan tak ada siapa pun sudi nak temankan...saya bukan tak boleh pergi sendiri...boleh..tapi saya tak tahu nak masuk library tu camner...sebab apa yang saya dengar...kene jadi ahli dulu kene ada kad dulu baru boleh masuk...tapi rupa2nya tak pun...boleh pergi je..alahai,kalau la saya tahu...dari dulu lagi pergi..tak payah harap siapa2 temankan...tapi apa2 pun...terima kasih sangat pada en tunangan saya tu...sebab awal2 lagi dia dah pergi library tu..untuk pastikan jam berapa buka,level berapa ..pendek kata,dia dah survey pun..tenkiu2 sangat ABANG...sayang terharu sangat tau...tapi sayang tak de lah nak tunjuk sangat.... :)

Pustakaan Negara...nama pun dah cukup gah..apatah lagi isi dalamnya kan?...memang la sangat bestnya...bermacam2 buku ada...sampai saya nak rambang mata nih...rasa macam nak baca je semua buku...betul!saya memang suka sangat membaca...tak kiralah apa pun jenis bacaan...saya memang suka...Ya Allah...rasa nak berumah tangga je kat sana...macam tak nak balik..dalam hati(bestnya kalau suatu masa nanti rumah saya ada 1 ruangan khas untuk buat library macam ini)..siapa suka membaca?..kalau suka kalau minat...pergi la Pustaka Negara....mesti ada yang teruja macam saya..hihi.. :)

Okaylah...saya rasa cukuplah saya berkongsi hari yang palinggggg best tu...itu merupakan pengalaman yang tak dapat saya lupa dan saya akan abdikan dalam diari hidup saya...tempat yang paling best dekat Kuala Lumpur ini...nanti InsyaALLAH kalau diberi kesempatan lagi dan ALLAH masih pangjangkan umur saya...saya nak pergi lagi...saya nak bawa anak2 saya pergi membaca dekat sana...INSYAALLAH...ini saya letakkan gambar saya yang sedang kusyuk membaca...hihi...ASSALAMUALAIKUM WBT... =)

  Kusyuknye muka saya.... ^^

No comments:

Post a Comment